SEO en waardevolle content

Iedereen die zijn producten en/of bezigheid online wilt promoten komt al gauw terecht bij het onderwerp SEO. In een vogelvlucht: SEO is het vindbaar maken van jouw website op zoekmachines zoals Google.

In het afgelopen decennium hebben veel ondernemers tonnen aan content lopen schrijven over elk bedenkbaar onderwerp. Daarbij komt natuurlijk kijken dat de ‘SEO-regels’ na worden geleefd door degenen die deze teksten schrijven. Deze zogenaamde ‘regels’ zorgen ervoor dat de algoritmes van zoekmachines de website sneller bovenaan laten verschijnen op de resultaten pagina’s.

Google let dan bijvoorbeeld op sleutelwoorden, dichtheid en lengte van de tekst, links en referenties naar en door de website en veel meer. Het probleem hier is dat ondernemers in plaats van waardevolle content te schrijven voor hun volgers/klanten (oftewel mensen), zijn gaan schrijven voor zoekmachines. Je kan dan natuurlijk al raden wat er gebeurt.

Zoekmachines hebben ons nooit gevraagd om iets voor hun te schrijven. Mensen daarentegen zoeken wel doorgaans naar teksten die hun vragen beantwoorden. Bij het proces van het vindbaar maken van de teksten en websites moet de doelgroep altijd in acht worden genomen.

Het geheim van succesvolle SEO zit niet slechts in het naleven van de SEO regeltjes. Succesvol zijn in SEO vergt geduld en continuïteit.

2 reacties op “SEO en waardevolle content

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now Button