SEO voor kleine bedrijven

Je hebt misschien al het een en ander gelezen over SEO of zoekmachineoptimalisatie. Voor dat je aan de slag gaat met SEO is het belangrijk om de volgende stappen eerst te doorlopen. Zo kun je zien of wat je doet ook daadwerkelijk effect heeft.

  • Ga naar Google en vul daar bijvoorbeeld in: site: http://www.sarikasagayev.nl . Vervang daar uiteraard sarikasagayev in voor je eigen domeinnaam  door je eigen website. Zie je daar de meeste pagina’s van je website? Gefeliciteerd!
  • Meld je website aan bij Google Search Console. Dit is een soort rapport voor je website: je krijgt hier meldingen als er iets niet goed staat
  • Zorg voor een statistiekenprogramma zoals Google Analytics zodat je kunt zien of het verkeer via de zoekmachines toeneemt of ni

SEO wel of niet inzetten voor een startende ondernemer blijft een moeilijke vraag. Het kan moeilijk zijn om te bepalen of dit de volgende stap is, maar in veel gevallen is SEO wat er voor zorgt dat jouw bedrijf de volgende stap zet.

1. Kosten efficiënte manier om te adverteren

SEO is niet heel duur. Waarschijnlijk moet je wel een investering maken als je een expert wilt inhuren maar je kunt hier veel meer geld mee verdienen dan dat dit kost. 

2. Het verbeteren van jouw online reputatie

De kans is groot dat er online al over je bedrijf wordt gesproken. Wanneer je een SEO campagne start zorg je ervoor dat, wanneer mensen op jouw bedrijf zoeken

3. Creëer vertrouwen

Mensen vertrouwen Google. Dus wanneer jouw website als nummer één wordt weergeven op Google, zullen mensen jouw website waarschijnlijk ook vertrouwen. In deze online wereld is dit vertrouwen cruciaal.

4. Verhoog het aantal bezoekers dat naar jouw website komt.

Het hebben van een website is nutteloos wanneer hier geen bezoekers naartoe komen. Als mensen niet kunnen zien wat je verkoopt zullen zij dit natuurlijk ook niet kopen

5. Een klein bedrijf kan meer verdiepende content creëren, omdat daar meer tijd voor is

Het is waarschijnlijk dat een groot bedrijf vooral content creëert gericht op conversies, waar een klein bedrijf zich kan focussen op het opbouwen van vertrouwen en autoriteit.

6. Wees actief op social media!

Social media biedt vele kansen om je zichtbaarheid te vergroten, direct in contact te komen met je klanten en potentiële klanten te vinden. Daarnaast heeft social media ook invloed op de ranking van je website in de zoekresultaten. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now Button